Kristitty, tässä on kaikki, mitä tarvitset. Haluatko jotakin, mikä riittää; eikö tässä ole tarpeeksi? Jos voisit kaataa tämän lupauksen maljaan, etkö silloin sanoisi Daavidin tavoin: " Minun maljani on ylitsevuotavainen " ( Ps. 23 :5 ) Jos Jumala on sinun Jumalasi, eikö sinulla silloin ole kaikki?

Halu on yhtä kyltymätön kuin kuolema. Mutta Hän, joka " kaiken kaikessa täyttää " ( Ef. 1:23 ) voi täyttää myös sen. Kuka voi mitata meidän toiveittemme määrää? Mutta Jumalan mittaamaton rikkaus ylittää sen.

Kysyn sinulta: eikö sinulla ole kaikki, kun Jumala on sinun? Tarvitsetko mitään muuta? Jos kaikki muu pettäisi, eikö hänen suuruutensa riittäisi sinulle?

Mutta sinä haluatkin enemmän kuin tyyntä täyteyttä; sinä haluat haltioitunutta riemua. Jumalassa sinulla on taivaan musiikki, sillä hän on taivaan Luoja. Kaikkein kauneimpien soittimien musiikki ei vedä vertoja tämän ihanan lupauksen soinnille: " Minä olen heidän Jumalansa."

Jos tämä ei saa silmiäsi säteilemään ja sydäntäsi sykkimään kiivaammin, silloin sielusi ei voi olla terve.

Sanotko, että haluat enemmän? Enemmän kuin nykyisen ilon? Kaipaat tulevaisuuden toivoa. Mistä voisit löytää suuremman toivon kuin tästä lupauksesta: " Minä olen heidän Jumalansa" ? Tämä on kaikkien lupausten helmi.

Viivy Herran valossa ja anna sielusi ihastella hänen rakkauttaan. Elä asemasi edellyttämällä tavalla ja riemuitse sanomattomalla ilolla.

                                       C. H. Spurgeon