Minä sanoin: "Salli minun kulkea kedolla!"

Jumala sanoi:" Ei, kulje kaupungissa!"

Minä sanoin:" Siellä ei ole kukkia."

Hän sanoi:" Ei kukkia, mutta on kruunu!"

 

Minä sanoin:"Mutta taivas on tumma eikä siellä ole muuta kuin melua."

Mutta Hän itki lähettäessään minut takaisin ja sanoi:"On siellä muutakin, siellä on syntiä."

 

Minä sanoin:"Ilma on niin paksua ja saasteet peittävät auringon."

Hän vastasi:"Mutta sielut ovat sairaita ja matkalla turmioon."

 

Minä sanoin:"Minulle tulee ikävä valoa, ja ystäville tulee ikävä minua!"

Hän vastasi:"Valitse tänä iltana, kuka sinua ikävöi, Minä vai he."

 

Minä pyysin aikaa ajatella.

Hän sanoi:" Onko sinun niin vaikea päättää?"

Taivaassa ei tunnu vaikealta,

että olet seurannut Oppaasi askelissa."

 

Minä katsoin vielä kerran ketoa, sitten käännyin kaupunkia kohti.

Hän sanoi:"Lapseni, antaudutko"

Luovutko kukista kruunun tähden?"

 

Silloin laskin käteni Hänen käteensä,

ja Hän tuli sydämeeni.

Ja minä kuljen taivaallisessa valossa

polkua, jolle niin olin pelännyt lähteä.

              George MagDonald